Organigrama del nostre bloc

Organigrama del nostre bloc

sábado, 21 de mayo de 2011

Alumnes de problemàtica social


La Direcció General d’Innovació i Formació del Professorat, de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears (2009/2010) afirma:
La situació de desavantatge educatiu d’alguns alumnes té sovint el seu origen en circumstàncies de caràcter personal o sociocultural associades amb freqüència a situacions de risc o marginació en l’entorn en el qual viuen. D’altra banda, per aconseguir una educació de qualitat per a tots es requereix l’esforç tant dels membres de la comunitat educativa directament implicats com de l’entorn social en el qual es desenvolupa l’educació. Així doncs, l’educació és cada vegada més una responsabilitat col•lectiva, desenvolupada al llarg de tota la vida i amb una forta influència del context territorial i social en el qual es viu.

Nosaltres amb aquest bloc volem treballar centrant-nos en aquests nins, aquells que es troben en situació de desavantatge educatiu originada per ser víctimes d'una problemàtica social.
Però quin és aquest alumnat?
  • Alumnat de minories ètniques i culturals en desavantatge social
  • Alumnat que presenta un perfil d’exclusió social (risc d’abandonament del sistema educatiu, absentistes i/o amb expedient obert o en tràmits als Serveis Socials o a altres organismes).
  • Alumnat en declaració de desemparament (tutela administrativa).
  • Alumnat de 14-16 anys amb mesures judicials.
  • Alumnat estranger amb desconeixement de la cultura i d’alguna de  les llengües de les Illes Balears que presenta problemàtica social o cultural associada.

Quins són els perfils principals d'aquests alumnes que ens activen la veu d'alarma sobre la seva problemàtica? 
  • Alumnes absentistes.
  • Alumnes amb problemes de conducta: disruptors o introvertits.
  • Alumnes amb problemes emocionals.
  • Alumnes  amb problemes sociolingüístics.
 Aquest alumnat pot ser susceptible de Programes ANEE per desenvolupar Trastorn Greu de Conducta o Trastorn Emocional Greu. Aquests dos trastorns vénen definits al DSM-IV.I per tant haurem d'actuar i proporcionar els diferents recursos que siguin corresponents a alumnes d'aquest programa ANEE.
D'altra banda si els alumnes no pateixen cap d'aquests dos trastorns, els podem incloure dins el programa ANESE o dins Reforç educatiu, per tal de que reben aquells suports que aquest programa ofereix.

Sempre hem de tindre en compte per tal de tractar a aquests alumnes de problemàtica social, les pautes que ens ofereix Conselleria d'Educació i Cultura a les Instruccions per als Serveis d'Orientació Educativa(curs 2010/2011).







No hay comentarios:

Publicar un comentario